UPDATE op 30.07.2025: "Weer zo’n gezond poedertje dat de wereld belooft? Zijn daar niet al genoeg van op de markt?”
Blue Farm – een kijkje achter de schermen: Blue Farm is niet zomaar een nieuwe start-up. Het is een slim geleide onderneming met al meer dan 100.000 klanten en een hoge beoordeling van 4,6 sterren. Achter Blue Farm staan sterke aandeelhouders zoals HGDF (bekend van Doppelherz), een adviesraad met veel ervaring in voeding en retail, én een team van wetenschappelijke experts. Deze update laat zien waarom Blue Farm meer is dan alleen een nieuw product op de markt
1. Strategisch netwerk: Sterke aandeelhouders
Een belangrijk fundament van Blue Farm’s succes is de steun van gerenommeerde aandeelhouders. Ervaren investeerders met sterke netwerken hebben al hun aandeel in Blue Farm veiliggesteld – waaronder HGDF Familienholding, een van de meest gevestigde family offices van Duitsland.
HGDF brengt niet alleen kapitaal in, maar ook tientallen jaren aan branchekennis – bijvoorbeeld via hun investering in Queisser Pharma, het bedrijf achter het bekende merk Doppelherz.
Deze samenwerking versterkt Blue Farm op strategisch niveau: het opent deuren naar een waardevol netwerk, diepgaand marktinzicht en bewezen ervaring in het opbouwen van sterke consumentenmerken.
2. Branche-expertise: De ervaren adviesraad
Blue Farm wordt ondersteund door een topklasse adviesraad met diepgaande kennis op het gebied van FoodTech, consumentengezondheid, digitale innovatie en internationaal ondernemen.
Oprichter van ZINTINUS (de toonaangevende FoodTech-investeerder van Duitsland), voormalig CEO van de METRO Group en momenteel lid van de adviesraad van Mercedes-Benz Group AG en voorzitter van de raad van toezicht van Burda Media. Zijn strategische visie en netwerk zijn belangrijke aanjagers van onze groei.
Vertegenwoordiger van HGDF Familienholding. Met ruime ervaring in merkontwikkeling, supply chain management en duurzame groei in de consumentengezondheidssector, levert hij waardevolle impulsen aan Blue Farm.
Vroege investeerder in de boodschappenbezorgdienst Gorillas en expert in go-to-market-strategieën, platformmodellen en digitale bedrijfsmodellen. Zijn inzichten zijn van grote waarde voor onze internationale uitbreiding en digitale merkontwikkeling.
Dankzij deze gecombineerde expertise beschikt Blue Farm over strategische diepgang en sterke concurrentiekracht voor duurzame groei op de Europese markt.
3.Wetenschappelijk onderbouwd: De wetenschappelijke adviesraad
Naast zakelijke expertise bouwt Blue Farm ook op diepgaande wetenschappelijke kennis. De wetenschappelijke adviesraad bestaat uit toonaangevende voedingswetenschappers, topchefs en experts uit de voedingsindustrie.
Een van de leden is Holger Stromberg – voormalig chef-kok van het Duitse nationale voetbalelftal, waaronder tijdens het winnen van het WK in 2014. Als gerenommeerd voedseldeskundige weet hij als geen ander hoe je de brug slaat tussen smaak en gezonde voeding.
In zijn videoboodschap legt hij uit waarom hij gelooft in de missie van Blue Farm.